søndag 12. oktober 2014

Ut på tur ALDRI sur! :D

Jeg og ei god venninne har startet med prosjekt "en-gåtur -i-uka" nå i høst! Til nå har vi gått til Landfallhytta (Drammen), Kjøsterudjuvet (Drammen) og Kolsåstoppen (Bærum). Det er mye enklere å komme seg ut når man er to! Vi går og skravler hele veien så tida går så utrolig fort! Til vinteren blir det med ski på beina i steden:)  


Kjøsterudjuvet 




En liten treningstur opp Kjøsterudjuvet er god trening for rumpe og lår! Det er best å gå når det ikke er mye vann i juvet! La mobil og annet som ikke tåler vann ligge igjen for detta kan bli vått! 





På det bratteste må man gå opp en stige som er plassert i kanten av fossen og er det mye vann må man regne med å bli våt! 





Vi startet turen i bunnen av Aronsløypa og kom også ned Aronsløypa. Det er selvfølgelig andre veier man kan gå også:)





Kolsåstoppen

  




Denne turen er også nokså bratt men med mindre klatring. Turen tar ca 2 timer. 






Førtse gangen jeg gikk Kolsåstoppen gikk jeg meg bort(!!) og ble derfor overraska over hvor kort og grei turen var andre gangen! Jeg var inn mot Nordre toppen den gangen jeg gikk alene. Fra søndre toppen har man best utsikt! :) 











Helene:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar